|
1501 |
|
Autor: | Bennetto, Loisa |
Naslov: | Intract and impaires memory funcrions in autism |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1831-1835: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10365 |
|
1502 |
|
Naslov: | The effects of maternal alcohol consumpion and cigarette smoking during prednyncy on acustic cry analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1813-1815: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10364 |
|
1503 |
|
Autor: | Korner, Annelise F. |
Naslov: | Reliable individula differences in preterm infants' excitation management |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1803-1805: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10363 |
|
1504 |
|
Naslov: | Depressed mothers' touching increases infants' positive affect and attention in still-face interactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1791-1792: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10362 |
|
1505 |
|
Autor: | Braungart-Rieker, Julia M. |
Naslov: | Infants' response to frustrating situations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1716-1779: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10361 |
|
1506 |
|
Autor: | Melstein Damast, Amy |
Naslov: | Mother-child play : sequential interactios and the relations between maternal beliefs and behaviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1764-1766: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10360 |
|
1507 |
|
Autor: | Peskin, Joan |
Naslov: | Guise and guile : children's understanding of narrative in which the purpose of pretense |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1749-1751: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10359 |
|
1508 |
|
Autor: | Lillard, Angeline S. |
Naslov: | Body or mind : children's categorizing of pretense |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1733-1734: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10358 |
|
1509 |
|
Autor: | Vinden, Penelope G. |
Naslov: | Junin Quechua children's underestanding of mind |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1716: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10357 |
|
1510 |
|
Autor: | Carpendale, Jeremy I. |
Naslov: | On the distinction betwen false belief understanding and subscribing to an interpretive theory of mind |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1704-1706: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10356 |
|
1511 |
|
Autor: | Bratsch, Karen |
Naslov: | Between desires and beliefs : Young children's action predictions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1684-1685: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10355 |
|
1512 |
|
Autor: | Kalish, Charles |
Naslov: | Cause and symproms in preschoolers' conceptions of illness |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1668-1670: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10354 |
|
1513 |
|
Naslov: | The developmnent of reasoning about causal and noncausal influences on levers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1644-1646: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10353 |
|
1514 |
|
Autor: | Guberman, Steven R. |
Naslov: | The development of everyday mathematics in brazilian children with limited formal education |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1622-1623: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10352 |
|
1515 |
|
Autor: | Mix, Kelly S. |
Naslov: | Do preschool children recognize auditory-visual numerical correspodences? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1607-1608: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10351 |
|
1516 |
|
Autor: | Harris, Paul L. |
Naslov: | Understanding of presmission rules by preschool children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1591: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10350 |
|
1517 |
|
Autor: | Taylor, Marianne G. |
Naslov: | The development of children's belief about social and biological aspects of gender differences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1570-1571: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10349 |
|
1518 |
|
Autor: | Povinelli, Daniel J. |
Naslov: | Self-recognition in young children using delayed versus live feedback : evidence of developmental asyncrony |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1553-1554: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10348 |
|
1519 |
|
Autor: | Vernon-Feagans, Elizabeth |
Naslov: | Otitis media and the socila behavior of day-care-attending children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1537-1539: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10347 |
|
1520 |
|
Naslov: | Adolescents' age preferences for dating partners : support an evolutionary model of life-history strategies |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1509-1511: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10346 |
|
1521 |
|
Autor: | Gonzales, Nancy |
Naslov: | Interobserver agreement in the assessmnet of parental bahavior and parent-adolescent conflict : african american mothers, daughters, and independent observers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1496-1498: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10345 |
|
1522 |
|
Autor: | Repetti, Rena L. |
Naslov: | The effects of perceived daily social and academic failure experoences on school-age shildren's subsequent interactions with parents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1480-1482: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10344 |
|
1523 |
|
Autor: | Goldberg, Wendy A. |
Naslov: | Emplayment and achivement : mothers' work involement in relation to children's achivement behaviors and mothers' parenting bahaviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1526-1527: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10343 |
|
1524 |
|
Autor: | Martin, Jacqueline L. |
Naslov: | Do mitigating circumstances influence family reactions to psysical aggression? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1465-1466: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10342 |
|
1525 |
|
Naslov: | Continuiti in parent-child relationships from infancy to middle childhood and relations with friendship competence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1452-1454: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10341 |
|
1526 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Children's narratives about hypothetical moral dilemmas and objective measures of their conscience : mutual relations and socialization antecedents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1434-1436: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10340 |
|
1527 |
|
Autor: | Garner, Pamela W. |
Naslov: | Preschoolers' emotional control in the disappointment paradigm and its relation to temperament, emotional knowledge, and family expressiveness |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1417-1419: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10339 |
|
1528 |
|
Autor: | Shell, Rita M. |
Naslov: | Childrens reactions to the recipient of direct and indirect help |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1403-1405: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10338 |
|
1529 |
|
Autor: | Thorne, Avril |
Naslov: | Situating adolescent gender and self-esteem with personal memories |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1389-1390: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10337 |
|
1530 |
|
Autor: | Denton, Kathy |
Naslov: | Age differences in support processes in conversation between friends |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1372-1373: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10336 |
|
1531 |
|
Autor: | Rumbaugh Whitesell, Nancy |
Naslov: | The interpersonal context of emotion : anger with close mates and classmates |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1358-1359: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10335 |
|
1532 |
|
Autor: | Erdley, Cynthia A. |
Naslov: | Children's social goals and self-efficancy perceptions as influences on their response to ambiguos provocation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1343-1344: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10334 |
|
1533 |
|
Autor: | Finnegan, Regina A. |
Naslov: | Preocupied and avoidant coping during middle childhood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1327-1328: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10333 |
|
1534 |
|
Autor: | Kochenderfer |
Naslov: | Peer victimization : cause or consequence of school maladjustment? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1316-1317: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10332 |
|
1535 |
|
Autor: | Fay, Anne Luise |
Naslov: | Knowing about guessing and guessing about knowing : preschoolers' understanding of indeterminancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 715-716: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10331 |
|
1536 |
|
Autor: | Custer, Wendy L. |
Naslov: | A comparasion of young children's understanding of contradictory representation in pretense, memory, and belief |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 687-688: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10330 |
|
1537 |
|
Autor: | O'Neill, Daniela K. |
Naslov: | Two-year-old children's sensitivity to a parent's knowledge state when making requests |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 675-677: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10329 |
|
1538 |
|
Autor: | Hofstadter, Maura |
Naslov: | Response modality affects human infant delayed-response performance |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 657-658: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10328 |
|
1539 |
|
Autor: | Akhtar, Nameera |
Naslov: | The role of discourse novelty in early word learning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 644-645: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10327 |
|
1540 |
|
Autor: | Oshima-Takane, Yuriko |
Naslov: | Birth order effects on early language development : do secondborn children learn from overheard speech? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 633-634: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10326 |
|
1541 |
|
Naslov: | Quality of center child care and infant cognitive and language development |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 619-620: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10325 |
|
1542 |
|
Naslov: | And baby makes four : predictors of attachment security among preschool-age firsborns during the transition to siblinghood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 603-605: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10324 |
|
1543 |
|
Autor: | Belsky, Jay |
Naslov: | Trouble in the second year : three question about family interactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 576-578: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10323 |
|
1544 |
|
Autor: | Stelle, Howard |
Naslov: | Associations among attachment classifications of mothers, fathers, and their infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 553-555: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10322 |
|
1545 |
|
Autor: | Calkins, Susan D. |
Naslov: | Behavioral and psysiological antecedents of inhibited and uninhibited behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 538-540: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10321 |
|
1546 |
|
Naslov: | Behavioral inhibition and stress reactivity : the moderating role of attachment security |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 520-522: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10320 |
|
1547 |
|
Naslov: | Inhibitory control in young children and its role in emerging internalization |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 505-507: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10319 |
|
1548 |
|
Naslov: | The peer relations pf preschool children with communication disorder |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 487-489: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10318 |
|
1549 |
|
Autor: | Roberts, William |
Naslov: | Empathy, emotional expressiveness, and prosocial behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 467-470: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10317 |
|
1550 |
|
Autor: | Shifflett-Simpson, Kelly |
Naslov: | Mixed mesages resoulution and children's response to interadult conflict |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 447-448: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10316 |
|
1551 |
|
Naslov: | Peer relationship and emotional well-being of youngsters with sickle cell disease |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 434-436: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10315 |
|
1552 |
|
Naslov: | Genetic and enviromental influences on temperament in middle childhood : analyses of teacher an tester ratings |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 421-422: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10314 |
|
1553 |
|
Autor: | Brooks-Gunn, Jeanne |
Naslov: | Ethnic differences in children's onteligence test sorces : role of economic deprivation, home enviroment, and maternal charasteristics |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 405-408: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10313 |
|
1554 |
|
Autor: | Jiao, Shulan |
Naslov: | Cognitive development of chinese urban only children and children with siblings |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 395: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10312 |
|
1555 |
|
Autor: | Gavin, Leslie A. |
Naslov: | Adoscent girls' relationships with mothers and best friend |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 385-386: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10311 |
|
1556 |
|
Naslov: | A model of the effects of perceived parent peer support on adolescent false self behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 373: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10310 |
|
1557 |
|
Autor: | Capaldi, Deborah M. |
Naslov: | Predicting the timing of first sexual intercourse for at-risk adolescent males |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 357-359: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10309 |
|
1558 |
|
Autor: | Tumbman, Jonathan G. |
Naslov: | The onset and cross-temporal patterning of sexual intercourse in middle adolescence : prospective relations with behavioral and emotional problems |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 342-343: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10308 |
|
1559 |
|
Autor: | Gorman, Kathleen S. |
Naslov: | Does schooling buffer the effects of early risk? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 324-326: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10307 |
|
1560 |
|
Autor: | Patel, Nisha |
Naslov: | Socialization values and practice of indian immigrant parents : correlates of modernity and acculturation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 312-313: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10306 |
|
1561 |
|
Autor: | Lamborn, Susie D. |
Naslov: | Ethnicity and community context as moderators of the relations between family decision making and adolescent adjustment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 299-301: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10305 |
|
1562 |
|
Autor: | East, Patricia L. |
Naslov: | The younger sisters of childbearing adolescens |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 280-282: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10304 |
|
1563 |
|
Naslov: | Mexican-American and Anglo-American children's responsiveness to a theory centered AIDS education program |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 265-266: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10303 |
|
1564 |
|
Autor: | Bordy, Gene H. |
Naslov: | Parent-child relationships, family problem-solving behavior, and sibling relationship quality : the moderating role of sibling temperaments |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1299-1300: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10302 |
|
1565 |
|
Autor: | Vuchuinich, Samuel |
Naslov: | Context and development in family problem solving with preadolescent children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1287-1288: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10301 |
|
1566 |
|
Autor: | Yau, Jenny |
Naslov: | Adolesent-parent conflict among chinese adolescents in Hong Kong |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1273-1275: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10300 |
|
1567 |
|
Naslov: | The effects of work intensivity on adolescent mental health, achivement, and behavioral adjustmnet : new evidence from and prospective study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1259-1261: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10299 |
|
1568 |
|
Autor: | Nucci, Larry |
Naslov: | Social class effects on northeastern brazilian children's conceptions of areas of personal choice and social regulation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1240-1242: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10298 |
|
1569 |
|
Naslov: | Multifaceted impact of self-efficacy beliefs on academic functioning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1220-1222: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10297 |
|
1570 |
|
Autor: | Benasich, April Ann |
Naslov: | Maternal attitudes and knowledge of child-rearing : associations with family and child outcomes |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1202-1205: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10296 |
|
1571 |
|
Autor: | Vasey, Michael W. |
Naslov: | Anxiety and processing of emotionally threatening stimuli : distinctive patterns of selective attention among high- and low-test-anxious children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1183-1185: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10295 |
|
1572 |
|
Autor: | Smetana, Judith G. |
Naslov: | Adolescents' nconceptions of teachers' authorita and their relations to rule violations in school |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1169-1172: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10294 |
|
1573 |
|
Autor: | Ford, Donna Y. |
Naslov: | Perceptions and attitudes of black students toward school, achivement, and other educational variables |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1151-1152: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10293 |
|
1574 |
|
Naslov: | Cognitive of family-support mediators of preschool effectiveness : a confirmatory analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1138-1140: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10292 |
|
1575 |
|
Autor: | Ladd, Gary W. |
Naslov: | Friendship quality as a predictor of young children's early school adjustment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1117-1118: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10291 |
|
1576 |
|
Autor: | Hatzichristou, Chryse |
Naslov: | A multiperspective comparasion of peer sociometirc status groups in childhood and adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1101-1102: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10290 |
|
1577 |
|
Naslov: | The pictorial scale of perceived competence and social acceptance : does it work with low-income urban children? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1082-1084: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10289 |
|
1578 |
|
Autor: | Zakriski, Audrey L. |
Naslov: | A comparision af aggressive-rejected and nonaggressive-rejected chidren's interperetations of self directed and other-direced rejection |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1069-1070: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10051 |
|
1579 |
|
Autor: | Courtney, Mary Lynne |
Naslov: | Behavior segmentation by boys as a function of aggressiveness and prior informantion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1046-1047: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10050 |
|
1580 |
|
Autor: | Waldman, Irwin D. |
Naslov: | Aggressive boys' hostile perceptual and response baises |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1031-1033: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10049 |
|
1581 |
|
Autor: | Crick, Nicki R. |
Naslov: | Gender differencas in children's normative belifes about aggression : how do I hurt thee? Let me count the ways |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1013-1014: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10048 |
|
1582 |
|
Autor: | Crick, Nicki R. |
Naslov: | Social information procesing mechanism in reactive and proactive aggresion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1001-1002: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10047 |
|
1583 |
|
Naslov: | The relations of children's disposional prosocial behavior to emotionality, regulation and social functioning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 990-992: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10046 |
|
1584 |
|
Autor: | Zeman, Janice |
Naslov: | Display rules for anger, sadnessn and pain : it depends on who is watching |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 972-973: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10045 |
|
1585 |
|
Naslov: | Getting angry at peers : rassociation with linking of the provocateur |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 954-956: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10044 |
|
1586 |
|
Autor: | Grolnick, Wendy S. |
Naslov: | Emotion regulation in two-year-olds : strategies and emotional expression |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 939-941: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10043 |
|
1587 |
|
Autor: | Pederson, David R. |
Naslov: | Expression of the attachment relationship outside of the strange situation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 926-927: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10042 |
|
1588 |
|
Autor: | Weinberg, M. Katherine |
Naslov: | Infant affective reactions to the resumption of maternal interaction after the still-face |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 913-914: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10041 |
|
1589 |
|
Autor: | Carton, Lincon G. |
Naslov: | The development of perceptual completion abilities : infants' perception of stationary, partially occluded objects |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 903-904: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9597 |
|
1590 |
|
Naslov: | Dampening of adrenocortical response during infancy : normative changes and individula differences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 888-889: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9596 |
|
1591 |
|
Autor: | Spencer, Patricia Elizabeth |
Naslov: | The association between language and symbolic play at two years : evidence from deaf toddlers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 875-876: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9595 |
|
1592 |
|
Autor: | Gottfried, Gail M. |
Naslov: | Specifyng the relation between novel and known : input affects the acuisition of novel color terms |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 865-866: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9594 |
|
1593 |
|
Autor: | Brown, Jane R. |
Naslov: | Why talk about mental states : the singnificane of children's conversations with friends, siblings, and mothers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 848-489: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9593 |
|
1594 |
|
Autor: | Welch-Rose, Melissa K. |
Naslov: | Gender-schema development and children's constructive story memory : evidence for a developmental model |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 833-835: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9592 |
|
1595 |
|
Autor: | Pillow, Bradford H. |
Naslov: | There's more to picture than meets the eye : young children's difficulty understanding baised interpretation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 819: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9591 |
|
1596 |
|
Autor: | Brown, Jane R. |
Naslov: | Continuites in emotion understanding from three to six years |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 800-802: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9590 |
|
1597 |
|
Autor: | Wellman, Henry M. |
Naslov: | Young children's understanding of trought bubbles and of thougts |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 787-788: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9589 |
|
1598 |
|
Autor: | Deak, Gedeon O. |
Naslov: | The dinamic of preschooler categorization choice |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 765-767: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9588 |
|
1599 |
|
Autor: | Hollister Sandberg, Elizabeth |
Naslov: | The development of hierarhical representation of two-dimensional space |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 739: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9587 |
|
1600 |
|
Naslov: | Discriminant validity of the adult attachment interview |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2596-2599: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9586 |
|
1601 |
|
Naslov: | Fetal antecendents of infant temperament |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2581-2583: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9585 |
|
1602 |
|
Naslov: | Fetal neuroberavioral development |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2565-2567: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9584 |
|
1603 |
|
Naslov: | Prenatal maternal reactivity to infant cries predict postnatal percaptions of infant temperament and marriage appraisal |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2551-2552: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9583 |
|
1604 |
|
Autor: | St James-Roberts, Ian |
Naslov: | Individual differendes, daily fluctuations, and developmental changes in amounts of infant walking, fussing, crying, feeding, and sleeping |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2539-2540: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9582 |
|
1605 |
|
Naslov: | The impact of postnatal dapression and associaterd advesity on early mother-infant interactions and later infant outcomes |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2524-2526: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9581 |
|
1606 |
|
Autor: | Verschueren, Karine |
Naslov: | The internal working model of the self, attachment, and competence in five-year-olds |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2509-5211: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9580 |
|
1607 |
|
Autor: | Zelazo, Philip David |
Naslov: | Intention, act, and outcome in behavioral prediction and moral judgment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2490-2492: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9579 |
|
1608 |
|
Naslov: | Japanese and United States preschool children's response to conflict and distress |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2476-2477: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9578 |
|
1609 |
|
Naslov: | Culture and class influences on Anglo and Puerto Rican mothers' beliefs regarding long-term socialization goals and child behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2461: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9577 |
|
1610 |
|
Autor: | Rosenthal, Robert |
Naslov: | Quality of care at school-aged child-care programs : regulatable features, observed nexperiences, child perspectives, and parent perspectives |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2444-2445: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9576 |
|
1611 |
|
Naslov: | Patterns of change in early childhood aggressive-disruptive behavior : gender differences in predictions from early corective and affectionate mother-child interactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2431-2433: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9575 |
|
1612 |
|
Autor: | Ensminger, Margareth E. |
Naslov: | School leaving : a longitudinal perspective including neighborhood effects |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2415-2416: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9574 |
|
1613 |
|
Autor: | DeBerry, Kimberly M. |
Naslov: | Family racial socialization and ecological competence : longitudinal assesments of african-american transracial adoptees |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2395-2399: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9573 |
|
1614 |
|
Naslov: | Openness in adoption and the level of child participation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2373-2374: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9572 |
|
1615 |
|
Autor: | Kliewer, Wendy |
Naslov: | Coping socialization in middle chiuldhood : tests of maternal and paternal influences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2355-2357: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9571 |
|
1616 |
|
Autor: | Grotpeter, Jennifer K. |
Naslov: | Relation aggression, overt aggression, and friendship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2338: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9570 |
|
1617 |
|
Autor: | Crick, Nicki R. |
Naslov: | The role of overt aggression, relational aggression, and prosocial behavior in the prediction of children's future social adjustment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2326-2327: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9569 |
|
1618 |
|
Autor: | George, Thomas P |
Naslov: | Friendship networks of unpopular, average, and popular children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2314-2316: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9568 |
|
1619 |
|
Naslov: | Effects of friendship and gende4r on peer group entry |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2298-2300: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9567 |
|
1620 |
|
Autor: | Donna M. Kovacs |
Naslov: | Behavioral, affective, and social correlates of involement in cross-sex friendship in elementary school |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2284-2286: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9566 |
|
1621 |
|
Autor: | Parker, Jeffrey G. |
Naslov: | Forming, losing, renewing, and replacing frienships : applaying temporal parameters to the assesmnet of children's freindship experiences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2267-2268: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9565 |
|
1622 |
|
Autor: | Eisenberg, Nancy |
Naslov: | Parents' reactions to children's negative emotions : relations to children's social competence and comforting behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2245-2247: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9564 |
|
1623 |
|
Naslov: | Interactions between family enviroment and frienship and associations with self-perceived well-being during early adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2215-2216: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9563 |
|
1624 |
|
Naslov: | Adolescent paid labor and relatioship with parents : early work-family linkages |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2198-2200: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9562 |
|
1625 |
|
Autor: | Sheets, Virgil |
Naslov: | Appraisals of negative events by preadolescent children of divorce |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2180-2182: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9561 |
|
1626 |
|
Autor: | Mekos, Debra |
Naslov: | Sibling differences in problem behavior and parental treatment in nondivorced nad remarried families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2163-2165: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9560 |
|
1627 |
|
Autor: | Wakschlang |
Naslov: | Not just "ghosts in the nursery" : contemporaneous intergrational relationships and parenting in young african-american families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2145-2147: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9559 |
|
1628 |
|
Naslov: | Neither too sweet nor too sour : problem peers maternal controm, and problems behavior in african american adolescents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2128-2130: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9558 |
|
1629 |
|
Autor: | Weiss, Laura H. |
Naslov: | The relationship between pareting types and older adolesents' personality, academic achivement, adjustmnet, and substance use |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2113-2114: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9557 |
|
1630 |
|
Naslov: | Referring reporiong research participiants at risk : views from urban adolescents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2097-2100: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9556 |
|
1631 |
|
Autor: | Walden, Tedra A. |
Naslov: | Social responsivity : judging signals of young children with and without developmnetal delays |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2084-2085: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9555 |
|
1632 |
|
Naslov: | Imitation and pantomime in high-functioning adolescents with autism spectrum disorders |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2072-2073: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9554 |
|
1633 |
|
Autor: | Yirmiya, Nurit |
Naslov: | Seriation, conservation, and theory of mind abilities in individuals with autism, individuals with mental retardation, and normally developing childen |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2057-2059: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9553 |
|
1634 |
|
Naslov: | Development of arithmetical competencies in chinese and american children : influence of age, language, and schooling |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2043-2044: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9552 |
|
1635 |
|
Autor: | Rose, Susan A. |
Naslov: | Memory and processing speed in preterm children et eleven years : a comparasion with full-terms |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2018-2021: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9551 |
|
1636 |
|
Autor: | Powell, Martine B. |
Naslov: | Children's memory of an occurrence of a repeated event : effects of age, repetition, and retention interval across three question types |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 2004: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9550 |
|
1637 |
|
Autor: | Gelman, Susan A. |
Naslov: | Children's casual explanations of animate and inanimate motion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1986-1987: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9549 |
|
1638 |
|
Autor: | Jones, Susan S. |
Naslov: | Imitation or eploration? : young infants' motching of adults' oral gusture |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1968-1969: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9548 |
|
1639 |
|
Autor: | Hains, S. M. J |
Naslov: | Infant sensetivity to adult eye direction |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1950-1951: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9547 |
|
1640 |
|
Autor: | Baldwin, Dare A. |
Naslov: | The ontogeny of social infromantion gathering |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1934-1939: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9546 |
|
1641 |
|
Naslov: | An integrative model for the study of developmental competencies in minority children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1908-1914: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9545 |
|
1642 |
|
Autor: | Hernandez, Donald J. |
Naslov: | Child developmet and the social demography of childhood |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 168-169: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9544 |
|
1643 |
|
Autor: | Bjorklund, David F. |
Naslov: | In search of metatheora for cognitive development : or, Piaget is dead and I dont't feel so good myself |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 147-148: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9543 |
|
1644 |
|
Autor: | Kagan, Jerome |
Naslov: | Temperament and the reactions to unfamiliarity |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 142-143: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9542 |
|
1645 |
|
Autor: | Oppenheim, David |
Naslov: | Children's narrative representations of mothers : their development and associations with child and mother adaptation |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 138: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9541 |
|
1646 |
|
Autor: | Kowal, Amanda |
Naslov: | Children's undrestanding of parental differential treatment |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 125-126: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9540 |
|
1647 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Mutually responsive orientstion between mothers and their young children : implications of early socialization ; Grazyna Kochanska |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 110-112: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9539 |
|
1648 |
|
Autor: | Larson, Reed W. |
Naslov: | The emergence of soltitude as a constructive domain of experience in early adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 91-93: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9538 |
|
1649 |
|
Autor: | Pipp-Siegel, Sandra |
Naslov: | Toddlers acquisition of self/other knowledge : ecological and interpersonal aspects of self and other |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 78-79: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9537 |
|
1650 |
|
Naslov: | Ritual, habit, and perfectionism : the prevalence and development of compulsive-like bahavior in normal young children |
Matična publikacija: | Child Development / Marc H. Bornstein |
Napomena: | str 67-68: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 9536 |
|
|
<< ..
11 12
>>
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(child development ) |